پختن قارچ

بی شک قارچ، یکی از محبوب ترین خوراکی دنیاست. این خوراکی خوشمزه، در بین اغلب افراد به ویژه گیاهخواران، محبوبیت بالایی دارد. ارزش غذایی قارچ بسیار بالاست چرا که حاوی پروتئین و انواع ویتامین و آنتی اکسیدان بوده و چربی و کالری کمی دارد. برای اینکه بتوانید از اغلب این مواد مفید که به تعدادی از آن ها اشاره شد بهره ببرید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که فرایند پخت و پز، می تواند بسیاری از مواد مفید سبزیجات و سایر مواد غذایی را از بین ببرد..

به خاطر داشته باشید که روش بخار پز، به آب پز ارجحیت دارد. اگر می خواهید هر نوعی از سبزیجات را آب پز کنید، همیشه از قابلمه ای با سایز مناسب استفاده کرده و سبزیجات را با حداقل آب ممکن بپزید.

 

یکی از دلایل ارزشمند بودن قارچ در رژیم های غذایی این است که این خوراکی، شامل مقدار بالایی آنتی اکسیدان است. با کباب کردن و یا پختن در مایکروفر، این آنتی اکسیدان های مفید تا میزان زیادی حفظ می شوند. آنتی اکسیدان ها می توانند معجزه کنند.

یادتان باشد که این آنتی اکسیدان ها هستند که ازسلول های بدن شما در مقابل مواد شیمایی خطرآفرین محافظت می کنند. آنتی اکسیدان ها از بروز بیماری هایی مثل امراض قلبی و سرطان پیشگیری می کنند. قارچ ها را به اندازه دلخواه خرد کرد در یک تابه قرارداده کمی آبلیمو و مقدار کمی نمک به آن افزوده در تابه را گذاشته حرارت را کم کرده تا قارچ ها به آب بیفتد آنها را بلافاصله آبکش کرده و استفاده کنید . قارچ ها را در انتهای پخت به غذا اضافه کنید و برای حفظ مواد غذایی از پختن زیاد خودداری نمایید

برای کباب کردن از قارچ های درشت تر با چتر باز استفاده کنید . قارچ ها را بصورت وارنه روی توری کباب پز قرار داده کمی آبلیمو و کره داخل چتر آن بریزید قارچ ها را روی شعله قرارداده تا داخل چتر پر از آب شود . قارچ ها را از روی شعله برداشته و نوش جان کنید .