الماس

0 امتیاز (نیاز به ورود)

ارزش غذایی و دارویی قارچ خوراکی ( دکمه ای )

5 امتیاز (5 امتیاز دیگر مورد نیاز است )

ارزش غذایی و دارویی قارچ خوراکی ( دکمه ای )

کلسترول و استرول ها که برای بیماران قلبی مضرند در قارچ ها وجود ندارند و متقابلا ارژسترون در قارچ موجود است که توسط بدن به ویتامین  D  تبدیل می شود .

اکثر سبزیجات فاقد اسید فولیک و ویتامین B12  هستند در حالی که این مواد در قارچ به میزان قابل ملاحظه ای یافت می شوند . علاوه بر ویتامین های فوق الذکر قارچ مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین C نیز دارد.

قارچ سرشار از پتاسیم ، آهن و ویتامین های خاص است . قارچ در واقع حاوی مقدار زیادتری ویتامین B12  و نیاسین در مقایسه با سایر سبزیجات می باشد .

قارچ ها برای اشخاص گیاه خوار به عنوان طعم دهنده غذا مطلوبند و قابل فریز شدن و نگهداری برای طولانی می باشند و کیفیت خود را نیز از دست نمی دهند.

قارچ حاوی مقدار چشمگیری فسفر ، سدیم ، پتاسیم و مقدار کمتری آهن و کلسیم نیز هست .

قارچ یک غذای ثابت در سبد غذای مردم کشورهای مختلف و به عنوان یک منبع غذایی با ارزش مورد علاقه مردم است و به علاوه به عنوان چاشنی و ادویه مورد استفاده قرارمیگیرد .

قارچ ها توسط سازمان غذا و کشاورزی به عنوان غذایی با پروتئین بالا شناخته شده است . قارچ ها به دلیل درصد پروتئین بالا اهمیت ویژه ای دارد. پروتئین قارچ در رده بندی غذایی به دلیل درصد بالا اهمییت ویژه ای دارد . قارچ خشک 2030 درصد ( بسته به نوع آن ) و قارچ تازه حدود 5/43 درصد پروئیین دارد . پروتئین قارچ سبت به سبزیجات از کیفیت بهتری برخودار است .

اسید های امینه مولکول های پیچیده پروتئین  را تشکیل می دهند . اسید های امینه توسط بدن قابل ساختن نیستند . و ضرورت آنها در تغذیه روزانه کاملا احساس می شود . قارچ ها سرشارا از این  اسید های امینه هستند.

قارچ غنی از مواد معدنی است که معمولا به شکل انواع نمک ها در قارچ وجود دارد . این مواد عبارتند از کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، ید ، آهن ، مس ، مولیبدن ، گوگرد کلر ، منیزیم ، منگنز و …

مقایسه شاخص های تغذیه ای حاکی از ارزش غذایی بالای قارچ خوراکی در مقایسه با سایر سبزیجات است .

قارچ دارای ارزش دارویی است که بعضی گونه های آن برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرند

ارزش خون سازی  : لکتین ها ، پروتئین گیاهی هستند که در انواع قارچ وجود دارد این نوع پروتئین مصارف مختلفی از جمله در خون سازی دارند

ارزش ضد ویروسی : گزارش هایی حاکی از وجود ماده ضد ویروس در قارچ خوراکی است .

 

ورود به سایت